Da jeg oprettede bloggen tilbage i juni sidste år, lovede jeg, at jeg også ville bruge bloggen til at dele glæder og frustrationer ved ...

Lysten til at skrive


Da jeg oprettede bloggen tilbage i juni sidste år, lovede jeg, at jeg også ville bruge bloggen til at dele glæder og frustrationer ved selv at etablere et fiktivt univers (det står sågar også i bloggens profiltekst). Det har jeg ikke fået gjort endnu, så det må jeg hellere få taget hul på.

Lige siden jeg lærte at læse og skrive, har jeg skrevet små historier. Før det digtede jeg dem i mit hoved, fortalte dem højt og glemte dem igen. Jeg er sikkert blevet inspireret af min far, der altid opfandt sine egne godnathistorier i stedet for at læse op af en bog. 

Jeg har skrevet alt fra små søde historier om min kanin og min Diddel-bamse til krimihistorier og sørgelige fortællinger og til historier fyldt med fantasi og humor.  

Det hele bunder i, at jeg har en stor lyst til at skrive. Nogle gange kan jeg slet ikke lade være, og det er ret upraktisk, hvis jeg er i bad eller ligger og prøver på at falde i søvn. Det kan opstå pludseligt, og så kan jeg lukke mig inde og skrible løs i flere timer. Den følelse, jeg får, når jeg skriver, er en af de bedste, jeg kender til. 

Ud over at have lyst til at skrive er jeg også god til at iagttage mennesker og sætter mig i deres sted. Det er utrolig vigtigt, hvis det, man skriver, skal virke troværdigt.

Lige for tiden har jeg gang i et par projekter. Jeg skriver blandt andet på et eventyr (det er en genre, jeg selv holder meget af at læse og leve mig ind i). 

Derudover skriver jeg også på en roman om en mand, der oplever at miste, og som må ændre sit liv fra den ene dag til den anden. Jeg kan godt lide at skrive på den fortælling, fordi jeg udfordrer hovedpersonen og flytter hans grænser. Desuden introducerer jeg nogle skæve personligheder, som jeg ikke kan lade være med at holde meget af.


Det var en lille introduktion til min passion for at skrive. Så må jeg hellere holde mig selv op på at få skrevet nogle flere indlæg om emnet. Hvis det selvfølgelig er noget, I er interesserede i at høre mere om?    


Ingen kommentarer:

Leveret af Blogger.
Mit billede
Jeg er 26-årige Louise, som bor og studerer i Aarhus. Som det fremgår af bloggens titel elsker jeg det fiktive univers. På bloggen vil jeg anmelde bøger og film og dele glæder og frustrationer ved selv at skrive tekster og opfinde et fiktivt univers. Jeg håber, I vil blive inspireret af at læse med, og jeg vil meget gerne modtage jeres spørgsmål og kommentarer.