Jeg ligger på sengen med en god bog i hænderne og lytter. Jeg lytter til regnen. For det meste kan jeg høre små forsigtige dryp. Men ind i m...

Mens regnen siler ned

Jeg ligger på sengen med en god bog i hænderne og lytter. Jeg lytter til regnen. For det meste kan jeg høre små forsigtige dryp. Men ind i mellem tager regnen til i styrke, og jeg kan høre den sile ned i det fjerne. Et kort øjeblik lukker jeg øjnene og nyder det. Jeg indhånder duften af vådt græs og mærker luftfugtigheden stige i rummet. Da jeg åbner øjnene igen kigger jeg på siderne i bogen. Jeg lægger mig lidt bedre til rette i sengen og fortsætter med at læse, hvor jeg slap. 

For mig er det mest ideelle tidspunkt at læse på, når regnen siler ned, og der er rigtig råkoldt udenfor. Der findes ikke noget bedre end at putte sig i en stor sweater og lukke sig inde med en kop kaffe eller andre varme drikke. Desuden synes jeg, der er noget romantisk og idyllisk over et regnfyldt landskab. Sådan har vejret været i Aarhus i dag, og jeg benyttede mig straks af chancen til at nyde mit ideelle læsevejr med den eventyrlige klassiker "Hobbitten".   








6 kommentarer:

  1. Regnvejr indbyder virkelig altid til læsning. Det er så hyggeligt :)

    SvarSlet
  2. Der er noget særligt over læsning til regndråbernes blide trommen på ruden. Jeg elsker det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også. Det giver en behagelig og hyggelig stemning :)

      Slet
  3. Jeg elsker generelt bare regnvejr! Endnu bedre er det at læse i et telt, når det regner. Det er så fantastisk en lyd :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg ikke prøvet endnu. Men jeg elsker også lyden af regndråberne mod teltdugen, så det må jeg helt klart prøve engang :)

      Slet

Leveret af Blogger.
Mit billede
Jeg er 26-årige Louise, som bor og studerer i Aarhus. Som det fremgår af bloggens titel elsker jeg det fiktive univers. På bloggen vil jeg anmelde bøger og film og dele glæder og frustrationer ved selv at skrive tekster og opfinde et fiktivt univers. Jeg håber, I vil blive inspireret af at læse med, og jeg vil meget gerne modtage jeres spørgsmål og kommentarer.