Jeg render altid rundt med en lille notesbog på mig, så jeg kan notere en god vending, en sjov idé, eller hvad der ellers falder mig ind på...

"Can anything be done about it?"

Jeg render altid rundt med en lille notesbog på mig, så jeg kan notere en god vending, en sjov idé, eller hvad der ellers falder mig ind på min vej. Det er simpelthen en nødvendighed, for de gode idéer opstår altid på de mest upraktiske tidspunkter. Når jeg er i bad. Når jeg cykler en tur. Eller når jeg står i kø i Netto. Jeg har også en lidt større notesbog, som jeg har liggende på mit natbord. Bitter erfaring har nemlig lært mig, at jeg får gode idéer, når jeg lægger hovedet på puden. Jeg har alt for tit været nødt til at stå op for at skrive det ned, for ellers kan jeg ikke falde i søvn. 




Da jeg så "Becoming Jane" første gang, lagde jeg specielt mærke til scenen, hvor Jane skriver i sin lille sorte notesbog. Hun er lige kommet hjem fra et besøg hos de fattige, og Lady Gresham og Mr. Wisley venter på hende. Lady Gresham spørger, om de unge mennesker ikke skulle gå sig en lille tur. Her standser Jane op og sætter sig på en bænk. Hun finder sin notesbog frem og begynder at skrive helt fordybet i sine egne tanker. Lady Gresham spørger Mrs. Austen, hvad Jane laver. Da Mrs. Austen siger, at hun skriver, spørger Lady Gresham, og det er noget, der kan gøres noget ved. Det er en komisk scene, og den betyder utrolig meget for mig personligt. 



2 kommentarer:

  1. Hehehe, det lyder som en helt fantastisk scene :)
    Mine idéer kommer også altid i sengen - en notesbog er uundværlig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan helt klart anbefale "Becoming Jane". Jeg elsker den film, og scenen, som jeg omtalte i indlægget, er virkelig morsom.

      Lige præcis. Og man er bare nødt til at få renset hjernen, før man kan falde i søvn :)

      Slet

Leveret af Blogger.
Mit billede
Jeg er 26-årige Louise, som bor og studerer i Aarhus. Som det fremgår af bloggens titel elsker jeg det fiktive univers. På bloggen vil jeg anmelde bøger og film og dele glæder og frustrationer ved selv at skrive tekster og opfinde et fiktivt univers. Jeg håber, I vil blive inspireret af at læse med, og jeg vil meget gerne modtage jeres spørgsmål og kommentarer.