Klokken 9.55:  Jeg sidder klar i solen og den friske luft ved mit vindue med en kop kaffe i hånden og mine tre udvalgte bøger ved min side....

Read-a-Thon: En opdatering

Klokken 9.55: 
Jeg sidder klar i solen og den friske luft ved mit vindue med en kop kaffe i hånden og mine tre udvalgte bøger ved min side. Klokken nærmer sig 10.00, hvor jeg sætter mit første Read-a-Thon i gang.  

Klokken 13.00:
Jeg lagde ud med Sara Stridsbegs "Drømmefakultetet" og har læst de første 150 sider. Det er en barsk roman, og jeg sidder til tider med en lille klump i halsen. Sara Stridsberg er kreativ og dygtig, så det er en fornøjelse af læse hendes roman. Solen har forladt min altan, så nu vil jeg tage mine bøger under armen og se om jeg kan finde en fin solplet udenfor.   

Klokken 16.00:
Jeg fandt en hyggelig bænk mellem træerne nede ved åen, som jeg satte mig på og læste "Drømmefakultetet" færdig. Det var dejligt at komme ud i det fri og nyde det gode vejr. Jeg havde dog en lille fight med et par edderkopper, som også gerne ville have en plads i solen på bænken. Til sidst måtte jeg overgive mig og tage tilbage til min lejlighed. Nu vil jeg tage et hurtigt bad og bagefter gå i gang med "Døden kører Audi". 

Klokken 20.00:
Den første haldel af Kristian Bang Foss' "Døden kører Audi" er læst, jeg har spist aftensmad. Jeg skulle have haft gæster her til aften, men det blev ikke til noget alligevel, så jeg har også hele aftenen til at læse. Lige nu er jeg dog inde i et hul, hvor det kniber med motivationen. Men mon ikke det kommer til mig, når jeg lige kommer ordentligt igang igen. 

Klokken 23.00:
Sidste side i "Døden kører Audi" er vendt, og jeg sidder tilbage med en følelse af vemodig. Det er på en gang en trist fortælling og en livsbekræftende og humoristisk historie. 

Jeg kan mærke, at trætheden er ved at melde sig, og det er de næste par timer, der blive svære at komme igennem. Dog har jeg fået motivationen tilbage og selve stemningen omkring Read-a-Thon har fanget mig igen. Så jeg er klar til at gå i gang med "Kvinden flytter ind" af Erlend Loe. 

Klokken 01.00:
En ret så dominerende kvinde flytter ind hos indbegrebet af en tøffelhelt i "Kvinden flytter ind". Der er som altid en fornøjelse at læse Erlend Loes humoristiske romaner. 

Jeg har læst alle de tre bøger, jeg havde valgt til dette Read-a-Thon, så jeg har været ved at lede efter en ny bog på min reol. Valget faldt på "Beautiful Creatures", så den vil jeg give mig i kast med.   

Klokken 07.30:
Jeg fortsatte til klokken 2.30 i går, men så måtte jeg også overgive mig til søvnen. Nu er jeg stået tidligt op for at genoptage løsningen af "Beautiful Creatures". 

Klokken 10.00:
Puha, så blev klokken 10.00, og det er 24 timer siden, jeg satte mit Read-a-Thon i gang. Jeg har kæmpet mig igennem 904 sider, sovet alt for lidt og snacket alt for meget. Nu vil jeg indhente lidt søvn, heppe på alle de andre Read-a-Thon-deltagere og hygge mig med gode film senere i dag.

Fortsat god læselyst.    


18 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til at følge med i dine opdateringer!

    SvarSlet
  2. Åh hvor er det dog fantastisk hyggeligt. Jeg elsker denne dag :) .. Hvilken bog starter du med? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget begejstret indtil videre. Jeg er startet med Sara Stridsbergs "Drømmefakultetet" :)

      Slet
    2. Åh ja, det så jeg godt på Instagram. Yndig ser den jo ud :) Jeg håber, det er god læsning.

      Slet
  3. Go-go-go! Håber du får en skøn dag ud af det. Jeg starter om to timer, og jeg glæder mig!

    Mvh.
    www.denlillebogblog.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde :)

      Det kan jeg godt forstå, du gør! Det er super hyggeligt :)

      Slet
  4. Hvor hyggeligt, at du er med i år! Og så har du smug-startet ;) Jeg glæde mig til at følge med herinde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg glæder mig også til at opleve det. Indtil videre er jeg meget begejstret :)

      Slet
    2. Hvor er du sej! Flot klaret, at du allerede har læst alle dine tre forvalgte bøger og stadig er i fuld gang! :)

      Slet
  5. Lyder dejligt at sidde ved åen. Jeg var også nede og læse ved vandet tidligere. Det har været SÅ dejligt vejr :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er skønt at komme lidt ud og nyde det gode vejr samtidig med, at man får læst :)

      Slet
  6. Åh, så har du hele aftenen foran dig alligevel :) Jeg håber, du hygger :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har jeg - og det er jeg glad for, for jeg hygger mig rigtig meget :)

      Slet
  7. Beautiful creatures vil jeg også være faldet i søvn på. :0) Den er bare ikke så page turner agtig, men okay jeg var nok faldet i søvn uanset hvad. Ihh.. jeg bliver altså nødt til at deltage næste gang, jeg er så misundelig på alt det i får læst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde netop valgt den, fordi jeg forventede, det var en page-turner. Det var den ikke ikke alligevel :)

      Det er virkelig også en god oplevelse, så det skal du helt sikkert gøre!

      Slet
  8. Velkommen tilbage! :) Jeg læste faktisk 'Beautiful Creatures' til mit første readathon også, og blev overrasket over hvor mærkelig langtrukken, den er? Slet ikke den letlæselighed, jeg normalt forbinder med YA fantasy, i hvert fald. Håber dog du har en bedre oplevelse med den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var også overrasket over, at den ikke var så letlæselig, som jeg havde regnet med. Nu nåede jeg kun at læse cirka en tredjedel, så resten må jeg få læst i løbet af de næste par dage :)

      Slet

Leveret af Blogger.
Mit billede
Jeg er 26-årige Louise, som bor og studerer i Aarhus. Som det fremgår af bloggens titel elsker jeg det fiktive univers. På bloggen vil jeg anmelde bøger og film og dele glæder og frustrationer ved selv at skrive tekster og opfinde et fiktivt univers. Jeg håber, I vil blive inspireret af at læse med, og jeg vil meget gerne modtage jeres spørgsmål og kommentarer.