(Billedet af fra forrige års festival – Dengang skrev jeg et indlæg fra dagen, som I kan læse her )  Vild med ORD er en inspirerende ...

Vild med ORD: En aarhusiansk litteraturfestival

(Billedet af fra forrige års festival – Dengang skrev jeg et indlæg fra dagen, som I kan læse her

Vild med ORD er en inspirerende og intim litteraturfestival, som foregår i Aarhus. Der er blandt andet oplæg og interviews med forfattere, oplæsninger og temaoplæg.

Det er en kulturindsprøjtning til det aarhusianske miljø, og det er en oplagt mulighed for litteraturentusiaster til at møde ligesindede og tale om gode bøger.

I år bliver festivalen afholdt d. 22.-25. oktober på Dokken i Aarhus, og temaet er fremtiden. På hjemmesiden skriver Vild med ORD:

”Fremtiden er et flerfacetteret tema, der sætter adskillige spørgsmål i spil; litteraturen materielle og digitale former til forfatternes fremtidsforestillinger. Fremtiden er teknologiske landvindinger, der ikke bare sætter litteraturen i et nyt lys, men også udforsker de omgivelser, denne litteratur kommer ud af og skriver sig ind i. Fremtiden ændrer på vores forhold til os selv og til hinanden, til tingene, vi omgiver os med, til maskinen og til naturen. Fremtiden er de debuterende forfatteres stemmer, men også de garvedes erfarne råd. Fremtiden er den usikre grund, men også det håbefulde mulighedsfelt. Vild med ORD vil bringe forskellige stemmer til debatten om morgendagens dystopier, drømme og visioner i litteraturen såvel som i det miljø, den er en del af.”

I kan læse mere på deres hjemmeside eller på Facebook, hvor I også kan se det netop offentliggjorte festivalprogram. 

Jeg deltog i festivalen for to år siden og havde en helt fantastisk oplevelse. En oplevelse, som jeg glæder mig meget til at få igen i år.

Skal I med til Vild med ORD?

Hvis I skal af sted og har lyst til at mødes dernede, må I endelig give mig besked på louiserytter29@gmail.com. Jeg håber, vi ses :-)  


2 kommentarer:

  1. Jeg kommer hvertfald! Alle dage regner jeg med :-)
    Det kan være vi kan følges lidt rundt til noget af det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt at høre! Jeg vil meget gerne følges med dig :-)

      Slet

Leveret af Blogger.
Mit billede
Jeg er 26-årige Louise, som bor og studerer i Aarhus. Som det fremgår af bloggens titel elsker jeg det fiktive univers. På bloggen vil jeg anmelde bøger og film og dele glæder og frustrationer ved selv at skrive tekster og opfinde et fiktivt univers. Jeg håber, I vil blive inspireret af at læse med, og jeg vil meget gerne modtage jeres spørgsmål og kommentarer.