Anna er i gang med at skrive biologispeciale om dinosaurernes historie, da hendes vejleder, som Anna har været dybt frustreret over,...

"Dinosaurens fjer" af Sissel-Jo Gazan



Anna er i gang med at skrive biologispeciale om dinosaurernes historie, da hendes vejleder, som Anna har været dybt frustreret over, bliver fundet myrdet.  Politimanden Søren skal opklare mordet. De to hovedpersoner, Søren og Anna, er tvunget til at samarbejde og bliver på den måde involveret i hinandens vidt forskellige liv.

Jeg er normalt ikke specielt glad for krimier, men denne videnskabelige krimi behandler også andre temaer. Det er nemlig også en gribende kærlighedshistorie og et psykologisk drama. Desuden er det meget interessant at få et indblik i den naturvidenskabelige verden, som Sissel-Jo Gazan selv kender til. Det virker yderst troværdigt.

Hvis man kan lide en roman med masser af spænding og mystik, så vil jeg klart anbefale, at man læser "Dinosaurens fjer". Jeg var selv glad for at læse den, og jeg havde utrolig svært ved at lægge den fra mig igen. 

Jeg giver den 4/5 stjerner. 


Ingen kommentarer:

Leveret af Blogger.
Mit billede
Jeg er 26-årige Louise, som bor og studerer i Aarhus. Som det fremgår af bloggens titel elsker jeg det fiktive univers. På bloggen vil jeg anmelde bøger og film og dele glæder og frustrationer ved selv at skrive tekster og opfinde et fiktivt univers. Jeg håber, I vil blive inspireret af at læse med, og jeg vil meget gerne modtage jeres spørgsmål og kommentarer.