I denne uge er der Steinbeck-tema på bloggen. Jeg befinder mig nemlig i det område, hvor John Steinbeck er vokset op, og hvor mange af ...

Nyt til bogreolen og Steinbeck-tema


I denne uge er der Steinbeck-tema på bloggen. Jeg befinder mig nemlig i det område, hvor John Steinbeck er vokset op, og hvor mange af hans romaner foregår. 

I dette første indlæg vil jeg vise en ny Penguin-serie, jeg er begyndt at samle på. Serien er udgivet i april i år i forbindelse med 75-års jubilæet for udgivelsen af "Grapes of Wrath".

Jeg ejer "Of Mice and Men", "East of Eden" og "Grapes of Wrath". Der er endnu to bøger i serien, som jeg skal have fat i på et tidspunkt.

Senere på ugen giver jeg en anmeldelse af John Steinbecks "Et mægtigt gilde" (originaltitel: Cannery Row). 

Handlingen foregår i byen Monterey i Californien, som jeg selv skal besøge, og derfor udgiver jeg også i slutningen af ugen et indlæg med mine egne oplevelser fra Monterey og Salinas (hvor Steinbeck er vokset op).







Ingen kommentarer:

Leveret af Blogger.
Mit billede
Jeg er 26-årige Louise, som bor og studerer i Aarhus. Som det fremgår af bloggens titel elsker jeg det fiktive univers. På bloggen vil jeg anmelde bøger og film og dele glæder og frustrationer ved selv at skrive tekster og opfinde et fiktivt univers. Jeg håber, I vil blive inspireret af at læse med, og jeg vil meget gerne modtage jeres spørgsmål og kommentarer.