For et par måneder siden blev jeg inviteret af nogle meget søde bloggerpiger til at deltage i en aarhusiansk læseklub. Sidste måned mø...

Læseklub


For et par måneder siden blev jeg inviteret af nogle meget søde bloggerpiger til at deltage i en aarhusiansk læseklub. Sidste måned mødte jeg så for første gang Ida, Amanda, Line og Lærke. Vi snakkede lidt om, hvordan vi skulle gribe det hele an og brugte tiden på at lære hinanden lidt bedre at kende.

Vi har besluttet, at vi cirka mødes en gang om måneden og skiftes til at vælge den bog, vi skal læse. I går havde jeg så besøg af pigerne, og vi diskuterede ”Northanger Abbey” af Jane Austen, som jeg havde valgt. Det var ret interessant at få andres syn på en bog, man selv holder meget af. 

Næste gang skal vi diskutere ”Forkynderen” af Sander Jacobsen. Det bliver meget spændende, da det ikke umiddelbart er bog, jeg selv ville have valgt at læse. En af de mange gode ting ved en læseklub er nemlig, at man præsenteres for nogle andre bøger og genrer, end dem man plejer at holde sig til.  

Har I også en læseklub, og hvad er jeres oplevelser med den?   




6 kommentarer:

  1. Jeg er i læseklub med Gitte (Boghylden), Simone (Boghjørnet), Karin (Skrivepulten) og Rikke (Andrup's Bookshelf). Vi mødes også ca. en gang månedligt og vi vælger vores bøger i fællesskab. Helst noget, ingen af os har læst. Vi er vidt forskellige, så vi er aldrig rigtig enige om, hvor gode bøgerne er (eller ikke er) :) Det gør det kun sjovere, synes jeg.
    Og så alt det te og kage... :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som om, I også har en rigtig god læseklub! Det fede er nemlig, at man er forskellige og har forskellige indgangsvinkler til bøgerne. Åh ja, masser af kage - det er også allerede blevet en lille tradition i vores læseklub :D

      Slet
  2. .. Og det var simpelthen så hyggeligt! Jeg glæder mig hvertfald allerede til næste gang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også rigtig meget til næste gang :)

      Slet
  3. Læseklub er simpelthen bare sådan en hyggelig ting; og sikke en spændende idé med, at I skiftes til at vælge en bog. Bogen du har valgt er jo helt, helt, helt fantastisk :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig hyggeligt at dele sin passion for bøger med andre, der er lige så meget bognørd som en selv. Jeg synes også, det er ret spændende, at vi skiftes til at vælge bøgerne. På den måde får vi læst en masse forskellige bøger.

      Helt enig - Northanger Abbey er fantastisk! :)

      Slet

Leveret af Blogger.
Mit billede
Jeg er 26-årige Louise, som bor og studerer i Aarhus. Som det fremgår af bloggens titel elsker jeg det fiktive univers. På bloggen vil jeg anmelde bøger og film og dele glæder og frustrationer ved selv at skrive tekster og opfinde et fiktivt univers. Jeg håber, I vil blive inspireret af at læse med, og jeg vil meget gerne modtage jeres spørgsmål og kommentarer.