Jeg har vendt blikket bagud et kort øjeblik for at gøre status over læseåret 2015. Det gav mig nogle glædelige gensyn, og jeg tog mi...

Status: Læseåret 2015


Jeg har vendt blikket bagud et kort øjeblik for at gøre status over læseåret 2015. Det gav mig nogle glædelige gensyn, og jeg tog mig selv i flere gange at tænke ”åh ja, den var god”  eller ”nå ja, den havde jeg helt glemt”.

2015 har været et fantastisk læseår, hvor jeg har stiftet bekendtskab med nogle helt nye bøger, haft mange hyggelige stunder med min læseklub og delt mine boglige tanker med jer læsere.

Det er altid skønt at læse jeres kommentarer, når jeg har anmeldt en bog, vist nye bøger frem eller blot læsset ud af mine refleksioner over det at være ’en læser’. Det gør det SÅ meget sjovere at skrive blogindlæg. Så tak for det :-)

Her til sidst har jeg samlet en liste over de bøger, der har gjort størst indtryk på mig i 2015:

1: The Final Empire



En helt igennem fantastisk trilogi, som gav mig lyst til at læse endnu flere fantasybøger fremover. 


2: Stardust



Jeg elskede Neil Gaimans eventyr til voksne. 


3: Far From the Madding Crowd



Mit første møde med Thomas Hardy var virkelig godt, og jeg har fået lyst til at læse endnu flere af hans bøger fremover. 


4: De mistede



En ekstremt rørende og tankevækkende bog. 


5: Station Eleven



En virkelig god, post-apokalyptisk bog, som underholdt mig i efterårets read-a-thon. 


6: Extremely Loud and Incredibly Close



En kreativ, underholdende og tankevækkende bog. 


2 kommentarer:

  1. Sikke mange skønne bøger, og hvor er det bare nogle fin billeder!

    SvarSlet
  2. 'Stardust' er så fin!
    Og åh, jeg må altså have fat i 'Mistborn' serien.

    SvarSlet

Leveret af Blogger.
Mit billede
Jeg er 26-årige Louise, som bor og studerer i Aarhus. Som det fremgår af bloggens titel elsker jeg det fiktive univers. På bloggen vil jeg anmelde bøger og film og dele glæder og frustrationer ved selv at skrive tekster og opfinde et fiktivt univers. Jeg håber, I vil blive inspireret af at læse med, og jeg vil meget gerne modtage jeres spørgsmål og kommentarer.