For et par uger siden var jeg i biografen for at se Mig før dig , som er baseret på Jojo Moyes’ bog med samme navn. Min søster, min mor...

Biografoplevelse: Mig før dig


For et par uger siden var jeg i biografen for at se Mig før dig, som er baseret på Jojo Moyes’ bog med samme navn. Min søster, min mor og jeg læste alle tre bogen, da den udkom for nogle år siden, og var helt vilde med den. Så vi var spændte på at se filmatiseringen.

Da jeg i sin tid så traileren, var jeg ellers ret usikker på, om jeg overhovedet skulle se filmen, fordi jeg syntes, bogen var så barsk. Jeg var simpelthen ikke sikker på, at jeg kunne holde til at opleve fortællingen igen på det store lærred og da slet ikke blandt en masse andre mennesker.

Men det kom jeg altså til, og det er jeg glad for, jeg gjorde. Jeg synes, Emilia Clarke spiller helt fænomenalt, og jeg er overrasket over, hvor tro filmen er mod bogens humor og karaktererne. Det var en positiv overraskelse.

Som jeg havde regnet med, forlod jeg biografen med en stor klump i halsen, og var det ikke for de mange snøftende biografgængere, havde jeg med sikkerhed fældet en tåre eller to.

Det var en rigtig god biografoplevelse.


Har I set ”Mig før dig”? Kunne I lide den? 


2 kommentarer:

  1. Åh ja.. set og elsket! Jeg synes virkelig de har gjort et godt stykke arbejde med castingen. Alle formår at indtræde i rollerne, som bogen har skabt i mine tanker. Et gennemført stykke filmatisering! Og en tårevældende oplevelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig! :-)

      De har valgt de helt rigtige skuespillere til rollerne. Og de har formået at genskabe min oplevelse af bogen.

      Slet

Leveret af Blogger.
Mit billede
Jeg er 26-årige Louise, som bor og studerer i Aarhus. Som det fremgår af bloggens titel elsker jeg det fiktive univers. På bloggen vil jeg anmelde bøger og film og dele glæder og frustrationer ved selv at skrive tekster og opfinde et fiktivt univers. Jeg håber, I vil blive inspireret af at læse med, og jeg vil meget gerne modtage jeres spørgsmål og kommentarer.