Jeg har fået fem nye bøger i februar måned, som jeg gerne vil vise jer. "Tales of the Macabre" og "His Dark Materials&qu...

Nye bøger til samlingen


Jeg har fået fem nye bøger i februar måned, som jeg gerne vil vise jer. "Tales of the Macabre" og "His Dark Materials" har Rikke vist på sin blog. Det er to meget flotte bøger, som jeg bare måtte føje til min samling. "His Dark Materials" ejer jeg på dansk, og sidste år læste jeg de første to bøger i serien. Jeg har planer om at læse det sidste bind i den nærmeste fremtid. Det er virkelig en god serie, og jeg glæder mig meget til at læse dem på engelsk. Jeg har også købt "The Golem and the Djinni", som jeg har hørt meget godt om. Hvis man kan lide "The Night Circus" (og det kan jeg jo), så skulle den være helt vidunderlig. Den glæder jeg mig meget til at læse. Så har jeg købt "The Goldfinch" af Donna Tart. Den har fået ret gode anmeldelser på Goodreads, og plottet lyder meget interessant. Til sidst har jeg købt "A Game of Thrones". Min kæreste og jeg følger trofast med i serien, og jeg elsker den virkelig. Jeg synes, det er så fedt, at dens karakterer ikke er enten gode eller onde. Karaktererne har både gode og ondes sider, og man får sympati med selv de værste "skurke". Jeg kan også godt lide, at der er små sideløbende fortællinger, og at den har så stort et persongalleri. Det bliver spændende at læse bøgerne. Men jeg er nu sikker på, at de er rigtig gode, og de indeholder garanteret endnu flere lag og detaljer. 

Nu vil jeg gå i gang med at arbejde på speciale, og så skal jeg helt sikkert også læse lidt for underholdningens skyld senere. I må have en rigtig god søndag. 


 




4 kommentarer:

  1. Glæd dig til A game of thrones. Den serie er jeg utrolig glad for!

    SvarSlet
  2. Smukke bøger! Jeg har aldrig læst "His Dark Materials", men jeg har hørt at de skulle være rigtig gode, og overvejer lidt at anskaffe mig den udgave der, for den er simpelthen så flot :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes, de er rigtig gode, og Philip Pullman skriver elegant og detaljeret! De kan helt klart anbefales :)
      Det er nemlig en rigtig fin udgave, og den virker heller ikke tung og kompakt, selvom den ikke fylder særlig meget på bogreolen.

      Slet

Leveret af Blogger.
Mit billede
Jeg er 26-årige Louise, som bor og studerer i Aarhus. Som det fremgår af bloggens titel elsker jeg det fiktive univers. På bloggen vil jeg anmelde bøger og film og dele glæder og frustrationer ved selv at skrive tekster og opfinde et fiktivt univers. Jeg håber, I vil blive inspireret af at læse med, og jeg vil meget gerne modtage jeres spørgsmål og kommentarer.